ForumNyheterPESLEAGUES Nya sida har öppnat!

PESLEAGUES Nya sida har öppnat!

#0 2009-10-26 14:18
Caniggia

Administratör

Den officiella PESLEAGUE sidan är tillbaka. Vi finns nu både på Svenska, Norska, Finska och Danska. Det kommer att bli ett härligt år och tillsammans med ett pånyttfött spel i PES 2010 hoppas vi att ni alla kommer att ha roligt med allt nytt som kommer hända på PESLEAGUES nya nordiska sida.

I samband med öppnandet av sidan så kommer vi att köra en turnering i PES 2010 lördagen den 31:e Oktober 20.00.

Mer info på http://pesleague.se

Välkomna!
#1 2009-10-28 20:33
RONALDINHO BOSS

jag vill vara med i ligan .....fan va roligt :-)
#2 2009-11-02 18:33
ronaldo_madrede

hej när e det nästa liga ,
#3 2009-11-02 18:49
bointus

Det funkar såhär. På denna sidan avvaktar vi å ser hur intresset ser ut ifrån spelare/admins att köra en liga här. På pesleague däremot körs redan nu regelbundna tävlingar, men ännu ingen liga såvitt jag vet. Här kommer ni att märka när ligorna drar igång. Då är det bara att anmäla sig!
#4 2009-11-02 18:52
Caniggia

Administratör

Vi kommer inte att köra ligor på PESLEAGUE (låter konstigt med det namnet jag vet) Utan istället fokuserar vi på tävlingsformer som kan avslutas på en kväll.
#5 2009-11-02 19:02
Mswenson

Administratör

Och jag kan fortsätta där med att säga att jag väl egentligen också förespråkar upplägget Caniggia pratar om, tävlingar som kan avslutas samma dag som den börjar. Ligaspel har sin charm med uppflyttning/nedflyttning osv men tyvärr blir det efter ett tag ganska smalt med användare (division 1 + några till) som fortsätter och kör seriöst. Det är väldigt svårt som ny användare att slå sig in, och många ger upp snabbt.

Det handlar inte om någon konkurrens mellan sidorna egentligen då det väl är ungefär samma folk som är inblandade i både PES-ligan och PESLEAGUE, utan det är mer att tid till utveckling av hemsida och administrering fattas. Är det någon som är intresserad av att ta tag i ligaspelet här är det bara att PMa mig här på sidan!
#6 2009-11-29 22:44
Zdravkovic

Det finns ju INGET som slår en liga med med ett seriöst engagemang från deltagarna. Så som det såg ut för 3 år sen var ju helt fantastiskt. Men jag antar att det är en illusion att tro att det kommer funka lika nu när spelet spridit sig till så många plattformar osv. Engagemanget finns helt enkelt inte längre på samma sätt. Kvällsturneringar har ju sin charm men bara i mindre omfattning..
#7 2009-12-03 15:27
Terminator

Hej alla ni som lirar PES2010 på Xbox 360!

Är det någon som är intresserad anmäla sig till dagens turnering?, där det är lag från norden som man endast får välja. Just nu är det bara jag och en till som har anmält sig. Det skulle vara roligare med fler anmälda.

Turneringen börjar ikväll 20:00 men 19:00 måste man bekräfta sin plats i turneringen.

Skriv svar

Du måste vara inloggad för att skriva inlägg.

Senaste inläggen